Jak pokonać depresję?

Ciągłe i narastające przygnębienie, brak radości z rzeczy, które dotychczas cieszyły, niespokojny sen i czarne myśli — to tylko niektóre objawy depresji. Walka z depresją nie należy do łatwych, niejednokrotnie wiąże się z koniecznością zażywania leków i poddania się terapii psychologicznej. Jednak uchwycona w swoim pierwszym i jednocześnie najbardziej podstępnym stadium, często mylonym z przemęczeniem i zwykłą frustracją, pozwala na podjęcie działań niemal natychmiast.

Jak wygrać z depresją?

Skala Becka pozwala na ocenienie, czy stan, który nas dopadł to rzeczywiście depresja Jak z nią walczyć, kiedy po ludzku brakuje sił — pyta wielu chorych i bliskich osób cierpiących. Im szybciej zostanie ona zdiagnozowana, tym prędzej zostanie odprawiona w niepamięć. Pierwsze stany depresyjne, pozbawione myśli samobójczych można pokonać samodzielnie. Naturalnie, podejmując się tej zadania trzeba wiedzieć, że walka z depresją nie należy do łatwych. Choroba jest przebiegła, często ulega uśpieniu, by uderzyć ze zdwojoną siłą, dlatego podczas wszystkich działań bezspornie należy obserwować swój organizm i reagować nawet na najmniejsze, niepokojące objawy.

Wróćmy jednak do naszego głównego pytania, a więc do tego, jak zwalczyć depresję. Jeśli mamy do czynienia z jej pierwszym, łagodnym uderzeniem możemy zastosować leki na depresję bez recepty i połączyć je z prostymi do wykonania ćwiczeniami. Osobom, które pytają jak walczyć z depresją psychologowie radzą, by zacząć od oceny swojej skali nastroju. Ta może być zmienna w ciągu dnia, ale istotne jest, by wszystkie stany notować bądź zapamiętywać. Do określenia nastroju i zapisania go na skali „bardzo dobry”, „średni”, „zły” pomocne będzie zastosowanie klucza pytań. Ten powinien zawierać pytania o to, co w danej sytuacji czujemy, myślimy i jak się zachowujemy. To ćwiczenie jest poniekąd odpowiedzią jak wyjść z depresji. Dzięki niemu poznajemy swoje słabe momenty i możemy określić, co je powoduje.

Krótka analiza zapisanych stanów nastroju stanie się wypadową do dalszych działań, a więc oceny sytuacji, eliminowania rzeczy, które wprowadzają nas w tzw. czarny nastrój, a także do zmiany tych złych momentów w dobre. Niejednokrotnie to ostatnie zadanie jest najtrudniejszym. W tym przypadku nieoceniona okaże się pomoc bliskiej i przychylnej osoby, dzięki której wyjście z depresji będzie sukcesem, a sama choroba stanie się przeszłością. Pamiętajmy także, że brak widocznych zmian, czy nagłe pogorszenie się naszego samopoczucia powinno nas skłonić do natychmiastowego kontaktu z psychologiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz używać określonego tu HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Top